VDO richt zich specifiek op producten, systemen en services voor de markt van commerciele en speciale voertuigen. Je kunt hierbij denken aan digitale tachografen, downloadoplossingen, software, trainingen, boordcomputers, sensoren, instrumentatie en dashboards.
FAQ - veelgestelde vragen
Wettelijk is verplicht dat je de data van voertuigen elke 90 dagen en bestuurdersdata elke 28 dagen downloadt.
proConnect en het Remote Download Device (DLD®) zijn dé comfortabele oplossingen voor het downloaden van data uit het massageheugen en de bestuurderskaart. Beide systemen verzenden de gegevens automatisch en veilig (encrypted) vanaf elke gewenste locatie en op ieder gewenst moment naar de computer op de thuisbasis. Kortom, een zorg minder!
Via deze link ga je direct naar de laatste updates van VDO Software.
Dit systeem wordt helaas niet meer ondersteund.
Er dient Java 32 bit geinstalleerd te zijn op je Windows systeem, helaas wordt MacOS niet ondersteund.
Er dient Java 32 bit geinstalleerd te zijn op je Windows systeem, helaas wordt MacOS niet ondersteund.
Stuur de key naar je dealer om het wachtwoord te laten verwijderen.
Tijden staan in UTC-tijd, de tijdsweergave is te wijzigen via opties in Keytools.
Als het ledje niet rood gaat branden zal de download succesvol zijn.
Waarschijnlijk heb je je Key aangezet, deze moet uit staan voordat je deze aan de pc aansluit.
Je moet deze op een tachograaf aansluiten zodat de tijd gesynchroniseerd wordt.
Je DLK is met een wachtwoord beveiligd, voer het wachtwoord in.
Sluit autostarter af, deze is te vinden in de taakbalk rechtsbeneden bij de tijd.
De DLK gebruikt twee schijfletters, een is er al toegewezen aan een netwerkstation.
Je dient Java 32 bit te installeren.
Controleer of de bedrijfskaart goed is ingevoerd en het 'huisje' zichtbaar is in het scherm van de tachograaf.
Je taal is niet gelicenseerd. Stuur een mail met het serienummer van de Key naar: nl@vdo.com
Deze kun je hier downloaden
Deze kun je hier downloaden
Deze kun je hier Downloaden
Deze kun je hier downloaden
Deze kun je hier Downloaden
Nadat je 3 keer je wachtwoord foutief hebt ingegeven, verschijnt er een knop; wachtwoord vergeten. Zodra je hier op klikt, wordt er een mail verstuurd naar het primaire e-mailadres met een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op: Deze link is slechts 2 uur geldig.
Het is niet ongebruikelijk dat voertuigen uit dienst gaan of dat chauffeurs uit dienst treden. Conform wettelijke vereisten moet data nog twee jaar bewaard worden, maar voor het maken van wekelijkse of maandelijkse rapporten wil men deze data doorgaans niet zichtbaar hebben.
Hieronder wordt uitgelegd hoe je dit uit rapportages kan filteren. In beide gevallen blijft de ruwe data gewoon in TIS-Web® staan en kan te allen tijden aangeleverd worden aan controlerende instanties.
Voertuigen uit dienst niet tonen in rapportages
Stap 1: In het hoofdmenu, ga naar de tab [Archief Management] en selecteer het submenu [Bedrijfsdata]-[Voertuigen]
Stap 2: Selecteer het voertuig uit dienst.
Stap 3: Selecteer [Wijzigen].
Stap 4: Zet het vinkje bij [Geen Datum] uit.
Stap 5: Selecteer in het veld [Verkoopdatum] de uit dienst gaande datum
Stap 6: Sla je gegevens op [Opslaan]
Chauffeurs uit dienst niet tonen in rapportages
Stap 1: In het hoofdmenu, ga naar de tab [Archief Management] en selecteer de menu’s [Bedrijfsdata][Bestuurders]
Stap 2: kies de bestuurder in kwestie
Stap 3: Kies [Wijzigen]
Stap 4: Zet het vinkje bij [Geen Einddatum} uit en selecteer de uit dienst datum
Stap 5: Sla je gegevens op [Opslaan]
Het bespaart een hoop tijd door alleen in te loggen in TIS-Web® indien dat echt noodzakelijk is. Dit is mogelijk gemaakt door middel van het automatisch generen van rapportages. Met regelmaat kan je deze ontvangen en in één oogopslag kan je bepalen of verdere acties nodig zijn.
Aan de hand van onderstaand voorbeeld leggen wij de stappen voor het maken van meerdere soorten rapportages uit.
In dit voorbeeld worden rapportages van alle bestuurders maandelijks per e-mail naar een aantal personen binnen het bedrijf verstuurd:
Stap 1: Selecteer in [Rapporten] het type rapport (hier: bestuurders rapporten)
- Ga naar menu [Rapporten]
- Selecteer in dit menu [Bestuurders]
- Binnen het [Bestuurders] menu, selecteer [Bestuurders Rapporten]
Stap 2: Kies het type rapport
Aan de linkerzijde staan de soorten rapportages binnen deze categorie:
- Selecteer het rapport naar keuze (hier: Bestuurdersovertredingen)
- Selecteer de gewenste bestuurders (in dit voorbeeld: Alle bestuurders)
Stap 3: Selecteer [E-mailschema]
Druk op de knop [e-mailschema]
Stap 4: Vul het e-mailschema in. De velden worden hieronder uitgelegd.
Start op: Dit is de dag waarop het e-mailschema in gaat.
Einde op: Dit is de laatste dag waarop het e-mailschema stopt
Aantal keren: Vul het gewenste aantal in, maximaal 20. Meer dan 20 is niet toegestaan om onnodige e-mailstromen te voorkomen. Verderop in het stappenplan zie je hoe je het e-mailschema kunt verlengen.
Rapport Herhalingen: Vul in: Wekelijks of Maandelijks
Locatie: Vul je locatie in indien het een andere locatie betreft. Wil je meerdere locaties, maak dan een apart e-mailschema aan per locatie.
Datum bereik:
a. Afgelopen Maand betreft een kalendermaand,géén gebroken maand. Wanneer je de herhaling op wekelijks hebt staan en dit veld op ‘Afgelopen maand’ krijg je elke week hetzelfde rapport, namelijk die van de vorige kalendermaand.
Email Settings: Het originele e-mailadres kun je niet aanpassen. Dit is van de beheerder. Rapportages kunnen ook gestuurd worden naar additionele adressen. Meerdere adressen kunnen worden gescheiden d.m.v. een ‘punt-komma’ (;)
PDF of CSV: Wil je het rapport als document in .PDF ontvangen of wil je nog bewerkingen doen in bijv. Excel. Indien het soort rapport het toestaat kan het in .CSV formaat worden opgevraagd.
Wachtwoord: Je kan de .PDF en .CSV bestanden beveiligen met een wachtwoord.
In dit geval kan het zijn dat de limiet van herhalingen is bereikt (zie boven bij stap 4 – Aantal keren). Om dit te verlengen, volg de volgende stappen:
De laatste drie e-mails bevatten een link. Als je hierop klikt dan wordt het e-mailschema automatisch verlengd.
Volg deze handleiding of bekijk onderstaande video.
TIS-Web® werkt met Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox.
Volg de instructies van onderstaande handleiding.
TIS-Web® bewaart automatisch de bestanden conform Europese richtlijnen. Dit houdt in:
- Ruwe tachograafdatabestanden wordt bewaard gedurende 2 jaar
- Rapporten worden bewaard tot 13 maanden terug
Na 2 jaar worden deze bestanden uit TIS-Web® verwijderd.
LET OP: De Nederlandse Belastingdienst heeft te kennen gegeven dat tachograafdata valt onder administratieve handelingen/data. Administratieve data moet volgens De Belastingsdienst 7 jaar bewaard worden. Houd er rekening mee dat je zelf back-ups van je data moet maken om deze gedurende deze 7 jaar te bewaren (zie hieronder).
De procedure hiervoor is identiek aan het downloaden van TIS-Web® data indien je deze moet aanleveren aan controlerende instanties. In dit geval schrijf je de downloads naar een beveiligde en beschermde back-up bestemming.
Het TIS-Web® wachtwoord is altijd te wijzigen. Voordat je de TIS-Web® service aanklikt op het switchboard, klik je op gebruikersinstellingen en vervolgens op het wachtwoord wijzigen gedeelte.
Indien je 3 keer een verkeerd wachtwoord hebt ingegeven, wordt je IP adres 20 minuten geblokkeerd. Daarna kun je opnieuw inloggen.
Om vanuit RTM Office data nog in TIS-Web te krijgen dienen de background services van RTM Office te voldoen aan de laatste veiligheidseisen.
RTM Office
Gebruik je RTM Office, dan dient een certificaat vervangen te worden. Het bestand en instructie hoe dit te vervangen vind je hier:
RTMOfficePatch(certificate 01-12-2018).zip
RTM-Web
Gebruik je RTM web, dan moeten de background services aangepast worden. Dit kun je doen door het update bestand te downloaden en te installeren. Het bestand en de instructies kun je vinden op onze site bij de veelgestelde vragen (FAQ) over TIS-Web®:
https://www.my-fis.com/Fleetservices/tis3/DownloadMSIService.aspx
Controle op volledigheid van archief data (hiaten en conflicten)
Controle op gebeurtenissen en fouten voertuigen
Controle op overtredingen en fouten bestuurders
Controle op bediening van rust/arbeid (verhouding)
Controle op (handmatige) invoer landcodes
Risico analyse van overtredingen
Potentiele boete indicatie
Wij hanteren in de basis de boetecatalogus conform de staatscourant als door de overheid vermeld.
Daarbij doen wij qua doorrekening een aanname van de mogelijk op te leggen boete echter kan daar door de gehanteerde methodiek natuurlijk een afwijking in onstaan. Het is uiteindelijk aan de overheid of en welke boete er uiteindelijk echt opgelegd zou worden.
Na je aanvraag ontvang je binnen 4 werkdagen een email met instructies om de bestanden aan te leveren
Dat is de data die je volgens de regelgeving al in bezit moet hebben. Bij voorkeur uit een periode van het voorgaande kwartaal; (dat dient data van minimaal 4 á 5 maanden geleden te zijn).
De 'C-bestanden' en 'M-bestanden' van de gevraagde periode.
Per e-mail. Bij voorkeur in een zip-file met als documentnaam de bedrijfsnaam en evt. voucher nummer.
Graag sturen naar tachocheck@vdonl.nl
Continental heeft geen enkele juridische aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor de juistheid of volledigheid van de informatie in dit rapport.
Je data wordt uiterst vertrouwelijk behandeld. De data dient alleen als input voor het rapport.
Na afronding van het onderzoek wordt de data vernietigd en verwijderd.
Het betreft een eenmalige check dus je zit nergens aan vast. Het is ook mogelijk in abonnementsvorm, waarin je doorlopend verzekerd bent van advies.
Als je in het bezit bent van een voucher dan staat daar de geldigheidsdatum op vermeld.
Nee dat is niet mogelijk.
1. Je krijgt een email van Continental dat een contract ter ondertekening wordt aangeboden. In deze mail bevindt zich een link, selecteer deze.
2. In het ondertekenportaal aangekomen zullen eerst alle documenten bekeken moeten worden. Deze hoef je niet te tekenen. Dat komt later.
3. Zijn alle documenten kompleet en correct, ga dan naar de stap: Ondertekenen.
4. Zet je voor en achternaam in het Naam Veld en teken daarna in het onderteken veld.
5. Door op de knop te drukken, zijn alle aangeboden documenten in één keer ondertekend.
Documenten worden in een serie-flow aangeboden. Zodra de laatste in de flow heeft getekend, dan krijg je twee documenten in je mailbox:
a. Het ondertekende digitale document met alle handtekeningen.
b. Een transactiebon. Bewaar ook deze bij het document. Hierin zijn alle stappen van het ondertekenen geidentificeerd.
De europeesche unie heeft bepaald dat (geavanceerd) electronish ondertekenen rechtsgeldig is, mits dat er voldaan wordt aan richtlijnen. Deze zijn beschreven in verordening EC/1999/93 voor electronisch ondertekenen (ETSI 102 042 - geavanceerd digitale handtekeningen) en de EU elDAS verordening (2014)
Continental heeft als partner Signhost die aan deze richtlijnen voldoet.
Digitaal ondertekenen is voor velen nog onwennig. Paraafjes onder elke pagina en een "echte" handtekening aan het einde van elke contract. Het eenmalig digitaal ondertekenen met een PC muis of een vinger /stylus op een touch screen of tablet is onwennig en ziet er onhandig uit. Kan dat allemaal wel? Dat kan inderdaad. Wilt je meer weten over
digitaal ondertekenen, dan wordt dit uitgelegd in het volgende document.
Continental/VDO werkt samen met Ondertekenen.nl. Deze maakt gebruik van Signhost, een partij die voldoet aan de wettelijke regelgeving. Contracten worden niet bewaard en er geldt een wetteliljke verplichting dat alle documenten, na een verlooptijd, volledig worden gewist. Ook mag er na tekenen niet meer bij de documenten gekomen worden om
aanpassingen te doen. Eénmaal ondertekend en je kunt niet meer bij de documenten.
In het volgende document vind je de Strong Legal Evidence van het ondertekenportaal Signhost