VDO - A Trademark of the Continental Corporation

VDO Nederland, keeping your business moving.
Nederland Keeping your business moving

Welke activiteit doe je het meest bij “contact aan en uit”?

Geplaatst: 26-10-2016

Er wordt nog wel eens iets vergeten. Zo ook de activiteitenstand van de tachograaf op het moment dat het contact wordt uitgezet. Veel chauffeurs klagen over dit punt, maar hebben er eigenlijk geen weet van dat dit ook vooraf kan worden ingesteld. En voor u is dit een extra service om bij uw eigen klanten kenbaar te maken.

Sommige chauffeurs proberen zich het patroon van 1 of 2x drukken te onthouden om de tachograaf op rust of arbeid te zetten na het uitzetten van het contact. Dat kan natuurlijk ook.

Zonder wijzigingen zal de tachograaf altijd ‘rust’ aangeven op het moment dat het contact op uit gaat. Maar in de dagelijkse praktijk is dit niet altijd gewenst, bijvoorbeeld als men 80% van de tijd nog arbeid verricht. Door dit standaard zo in te stellen hoeft men daar niet meer over na te denken en hoeft de tachograaf alleen op “rust/pauze” gezet te worden indien men daadwerkelijk pauze heeft. Omgekeerd is dit dus ook geldig wanneer er een voorgeprogrammeerde keuze gemaakt kan worden bij ‘contact aan’.

Ook al vraagt uw klant er niet om, vertel het aan uw klant als extra service.

Acitviteiten instellen

« Nieuwsoverzicht
  • Producten en training

    Regel het online

    Shop
  • Advies en ondersteuning

    Wij houden je op de hoogte van regelgeving, producten, technieken, beurzen, seminars en trainingen

    Aanmelden voor nieuwsbrief